Urban Story – Choose your side

Elev Ilea Cristina Ileana – Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”, acelchriss@yahoo.com

Prof. Dr. Nataşa Peteu – Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”, natasapeteu@yahoo.com

Prof. Ţanu Carmen Fella – Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”.

tanucarmen@yahoo.com

Abstract

Lucrarea prezintă un poster in Adobe Photoshop Cs5 si modul în care acesta a fost realizat. Scopul realizarii posterului a fost prezentarea lui în cadrul unei dezbateri pe tema „Binelui” şi a „Răului”(temă abordată şi aprofundată în lucrare) în care se vor prezenta diferite aspecte ale vieţii tinerilor de astăzi. De asemenea, posterul promoveaza sit-ul dezbaterii (acesta fiind doar unul fictiv)

 

Urban Story: Choose yor side.

De ce Urban Story şi nu alt titlu? Idea acestui proiect este să aducă în atenţie faptul că oamenii pot alege felul lor de a fi: buni sau răi. L-am numit “Urban Story”(Poveste Urbană), deoarece tinerii care locuiesc în oraşele mari, şi nu numai, pot fi atraşi într-un fel sau altul către partea bună sau mai puţin bună a acestora. Datorită numărului mare de atracţii spre distracţii si plăceri, ei se se îndreaptă fără să-şi dea seama, cu destulă uşurinţă spre “întuneric”, către anumite  vicii precum alcoolul, drogurile, violenţa, furtul, etc.

Posterul este o invitaţie la o dezbatere imaginară în care se va vorbi despre ce este bine şi ce este rău in viaţa ta de elev, student sau chiar adult. M-am gândit că o dezbatere este mai interactivă decât o prezentare, care nu are acelaşi impact asupra minţii noastre.

1În timp ce lucram la crearea designului acestui poster, Prima mea idee a fost să reprezint Binele şi Răul ca două fete, stând una lângă cealaltă. Proiectul a fost creat în întregime de mine şi am folosit Adobe Photoshop CS3 şi tableta grafică de la Trust, dar apoi, m-am gândit că acea idee este una comună, aşa că, m-am hotărât să reprezint tema pri ntr-un alt design.

Posterul este divizat în două părţi care ilustrează acelaşi principiu, dar cu diferite features: se poate observa că este aceeaşi maşină, dar are două reflexii – cea luminoasă (binele) şi cea întunecată (răul). Folosind aceeaşi maşină în ambele situaţii este mult mai eficient deoarece atenţia dvs. se va îndrepta spre detaliile care reprezintă viitoarele noastre alegeri. De asemenea, alegerea pentru culori a fost dificilă, dar nu imposibilă: am vrut să creez un poster care să atragă atenţia publicului, nu să-l plictisească. Compoziţia a fost realizată cu stock brushes în Adobe Photoshop.

Imi place să fac digital art pentru că pot crea şi prezenta ideile într-un spaţiu extins (spre exemplu, le postez pe diferite situri pe internet, astfel ceilalţi utilizatori pot vedea creaţiile mele). Personal, îmi place arta abstractă – aceasta este una din lucrările mele abstracte, reprezentând nucleul unei stele, iar cealaltă este o lucrare abstractă bleu vibrant; Conceptual Artwork – iarăşi o categorie interesantă, această imagine realizată de mine reprezintă Speranţa. De asemenea, ador să creez peisaje, iar aceasta este una din lucrările mele. Toate au fost realizate în Adobe Photoshop.

2

 

 

 

 

 

Figura 2. Nucleu

3

         

 

 

 

 

Figura 3. Bleu Vibrant

4

 

 

 

 

 

Figura 4. Conceptual Artwork – Lonely Tree

6

 

 

 

 

Figura 5. Landscape

Ne întoarcem totuşi la posterul care a deschis această lucrare. Am început să lucrez  în Adobe Photoshop Cs4, dar o parte din proiect a fost realizată în Cs3. Acest lucru nu contează, căci ambele versiuni sunt potrivite pentru acest tip de artă.

Am creat un nou document şi l-am colorat în negru, apoi am inceput să adaug din ce în ce mai multe layere. Paşii se vor observa foarte bine pe filmuleţul de prezentare care conţine şi explicaţia realizării pas cu pas a posterului. Prima oară, am adăugat background-ul: blocuri de apartamente – reprezentând oraşul. Blocurile sunt desenate retro şi le-am dat un effect de Outer Glow galben pentru a le face să iasă mai mult în evidenţă pe foaia neagră. Menţionez faptul că am folosit stock brushes găsite pe internet.

5

Figura 6. Brushes

Cum am spus anterior, am folosit aceeaşi maşină în ambele “situaţii”. Am creat maşina care reprezintă binele şi am colorat-o într-un aquamarine deschis, neon, apoi am adăugat diadema angelică şi aripile. Ca şi în layerul cu blocuri, am conferit layerului “aripi” acelaşi Outer Glow şi Bevel and Emboss effect. Cealaltă maşină a fost desenată în acelaşi mod, culoarea ei fiind însă roşie, reprezentând furia, violenţa, răul în general. Am adăugat coarne, aripi de liliac şi fum şi acelaşi Outer Glow effect.

După ce am terminat planul principal al posterului, am adăugat semne şi diferite schiţe de artă contemporană, pentru a întregi plăcut background-ul, ele fiind pline de sens. De asemenea le-am ales pentru că sunt amuzante şi vă vor aduce un zâmbet pe chip atunci când veţi vedea posterul.

Ca o scurtă concluzie, tematica posterului reprezintă un semnal de alarmă pentru tineri, dar şi adulţi. Este important pentru noi să ştim limitele în care trebuie să ne încadrăm pentru a duce o viaţă liniştită şi fericită, fără influenţe nefaste pe care diferite vicii ni le pot aduce. Sper ca pe viitor, dezbaterea pe care proiectul o introducea să se materializeze. De asemenea, am introdus in continutul posterului idea unui sit care va putea explica si ajuta tinerii aflaţi în astfel de probleme, deoarece in ziua de azi internetul este una din cele mai bune şi convenabile metode de comunicare  (momentan situl este unul fictional).

 Bibliografia

[1] http://www.deviantart.com/resources

[2] http://www.photoshop.com

Lasă un răspuns

